بهترین دندانپزشک کودک در اصفهان

بهترین دندانپزشک کودکان در اصفهان

دکتر فرناز توانگر بهترین دندانپزشک کودکان و اطفال در اصفهان – آیا شما هم به دنبال انتخاب بهترین دندانپزشک کودک و اطفال برای درمان و ترمیم دندان های کودکان تان هستید؟

زمانی که میخواهید کودکتان را به یک دندانپزشک ببرید این سوال برایتان پیش می آید که بهترین متخصص دندانپزشک را چطور میتوان انتخاب کرد. دندانپزشکان مجرب باید تمام سعی و دانش خود را بکار ببرد و بهترین درمان را برای دندان شما ارائه دهد. همچنین مطب شیم و آرام در جذب و اشتیاق کودک به دندانپزشکی حائز اهمیت است. در ادامه به ارزیابی ویژگی های یک دندانپزشک کودکان خوب در اصفهان و مناسب ترین طراحی مطب دندانپزشک کودکان میپردازیم.

برترین کلینیک دندانپزشکی کودک در اصفهان

برای انتخاب یک مطب دندانپزشکی اطفال در اصفهان معیارهای زیر را در نظر بگیرید :

  • محیط و فضای مطب
  • میزان رضایت مراجعان قبلی
  • نحوه پرداخت هزینه ها
  • تعداد متخصصان
  • بیمه های طرف قرارداد
  • پرسنل مطب
  • موقعیت جغرافیایی مطب
  • محیط و فضای مطب
  • سالن انتظار مجهز
  • رنگ بندی مناسب
  • امکانات ضدعفونی
  • تجهیزات سرگرم کننده برای مراجعان و کودکان
  • فضای بازی کودکان
  • رضایت مراجعان
بهترین دندانپزشک اطفال در اصفهان

ویژگی تیم دندانپزشکی کودکان خوب در اصفهان

تیم دندانپزشکی خوب در اصفهان باید ویژگی های زیر را داشته باشد

  • دندانپزشک عمومی برای بررسی اولیه کودکان
  • انواع متخصصان در دندانپزشکی
  • همکار دندانپزشکی بالینی و پذیرش

ویژگی های بهترین مرکز دندانپزشک اطفال خوب در اصفهان

بعضی از والدین در گوگل در سایت های مختلف مثل نی نی سایت به دنبال بهترین دکتر دندانپزشک کودک در اصفهان نی نی سایت میگردند.یک دندانپزشک خوب در اصفهان باید خصوصیات اخلاقی و همچنین تجهیزات درمانی و مطبی مناسب ذوق و سلیقه کودکان داشته باشد تا کودکان برای رفتن به مطب مشتاق باشند و هیچ استرس و ترسی نداشته باشند. در ادامه ویژگی ها و خصوصیات دندانپزشک خوب در اصفهان را مطرح میکنیم

چابکی و مهارت بالای کار با دست

یک دندانپزشک اطفال خوب باید بتواند با دست‌های خود کار کند. حفره دهان کوچک است و دندانپزشک باید دستانی استوار داشته باشد تا درمان را بدرستی انجام دهد. مهارت‌های حرکتی و توانایی عمل‌های دقیق با تجهیزات دندانپزشکی درمان را ساده تر می‌کند.

مهارتهای میان فردی قوی

دندانپزشک کودک خوب باید مردم‌دار باشد. کودکان علاقه‌ای به به دندانپزشکی ندارند. دندانپزشک خوب باید دلسوز و مهربان باشد و با بیمار راحت صحبت کند.

توانایی اعتمادسازی و برقراری ارتباط با کودکان

ارتباط قوی مهم‌ترین توانایی‌ بهترین دندانپزشک کودکان است. دندانپزشکان باید کودکان و والدین شان را در زمینه مراقبت‌ و رعایت بهداشت دهان و دندان راهنمایی کنند و آموزش ‌دهند. تشریح اطلاعات به زبان ساده از ویژگی‌های مهم دندانپزشک خوب میباشد.

شوق یادگیری و به روز بودن

دانش دندانپزشکی در حال پیشرفت است. تکنولوژی و درمان‌های جدید روز به روز در حال به روز رسانی است. دندانپزشکان باید به روز باشد و با تجهیزات جدید آشنایی لازم را کسب کند.

صبر و شکیبایی دندانپزشک اطفال

دندانپزشک خوب اطفال دلسوز و راستگو و صبور است. باید به کودک آرامش ‌دهد تا کودک راحت‌تر در یونیت دندانپزشکی قرار گیرد. دندانپزشک باید اعتماد کودک را جلب کند.

مهارت‌های حل مشکل

حل مشکلات دندانی کودک از خصوصیت مهم دندانپزشک است. مشکلات دندانی کودکان یک درمان مشخصی ندارد. گاهی دندانپزشک طبق تجربه خود بهترین روش درمان را برای کودک توصیه میکند.

توجه به سلامت کودک

‎ بهترین دندانپزشک کودک در اصفهان باید از شوخی بیش اندازه اجتناب کند و تمرکزش را روی سلامت و درمان کودک بگزارد .دندانپزشکان خوب با معاینات دوره ای و منظم سلامت کودک را حفظ میکنند.

به روز و مدرن بودن تجهیزات دندانپزشکی

دندانپزشک مجرب از تکنولوژی روز دنیا استفاده کرده و تکنیک‌های جدیدی را برای درمان مشکلات دندان کودکان ارائه میدهد. دندانپزشک خوب عاشق رشته خود است و سعی می‌کند با خدمات به روز، درد دندان کودک را کاهش داده و یا با روشهای زیبایی در جهت اصلاح لبخند کودک گام بردارد.

بهترین متخصص دندان کودک در اصفهان

وجدان دندانپزشک

دندانپزشک با وجدان نباید برای گرفتن پول بیشتر، برای دندان کودک خرج زیادی بتراشد. باید به کودک کمک کند تا بهتر بتواند از پوسیدگی دندان پیشگیری کند.

مهارت در تشخیص و درمان

بهترین دندانپزشک کودک در اصفهان در تشخیص و درمان مهارت لازم را دارد و توصیه‌ درمانی را خیلی ساده به والدین کودک میگوید.

رادیوگرافی از دندان

از خصوصیات دندان پزشک خوب گرفتن عکس رادیوگرافی از دندان کودک است. رادیوگرافی از جز اصول دندانپزشکی است .

محل فارغ التحصیلی دندانپزشک

دانشگاه فارغ التحصیلی دندان پزشک اهمیت زیادی دارد . در دانشگاه های معتبر، دندانپزشک توسط اساتید برتر آموزش های حرفه ای را گذرانده اند و دانش کافی برای درمان دندان کودک دارند.

تجربه و تخصص دندانپزشک کودکان

دندانپزشکان کودکان و اطفال با تجربه خدمات بهتری برای کودکان ارائه می‌دهند. تجربه مهم است.

در دسترس بودن

دندانپزشک اطفال خوب باید در دسترس باشد. نوبت گرفتن از دندانپزشک نباید کلافه کننده باشد.

معتبر و سرشناس بودن

دندانپزشک کودک خوب ماهر و سرشناس‌ است. اگر دندانپزشک عالی باشد، والدین به خانواده ها و دوستان دیگرشان معرفی میکنند. بررسی نظرات در سایت‌ های نظرسنجی دندانپزشکان کودکان، اعتبار دندانپزشک را مشخص میکند.

داشتن مطب مجهز و محیطی مناسب برای کودکان و اطفال

دندانپزشکان ماهر در اصفهان بهترین درمان‌ و عالی ترین تجهیزات درمانی را برای کودک مهیا میکنند.

واکنش دندانپزشک در مقابل رفتار کودکان

دندانپزشک ماهر باید به اندازه کافی صبور باشد تا بتواند در برابر رفتارهای ناخواسته کودک که ناشی از ترس اوست بتواند رفتاری منطقی و آرام داشته باشد تا کودک نترسد و دندانپزشک بتواند به درمان ادامه دهد.

استریل بودن و بهداشت وسایل و تجهیزات دندانپزشکی

استفاده از وسایل کاملا استریل و عاری از هرگونه ویروس و باکتری در خدمات دندانپزشکی لازم و ضروری است.

تعرفه درست دندانپزشکی

دندان پزشکان خوب باید لیست تعرفه ها را به دیوار اتاق انتظار والدین نصب کند و یا آنها را به صورت شفاف به والدین بگویند. مثلا هزینه های :

  • عکس‌برداری
  • پر کردن و ترمیم دندان کودکان
  • عصب کشی دندان کودکان
  • جرم گیری دندان کودکان
  • هزینه‌ فیشور سیلانت دندان کودکان
  • معاینات دوره ای دندانپزشکی کودکان
  • روکش دندان شیری کودکان
  • فلوراید تراپی دندان کودکان
  • فصانگهدارنده دندان کودکان

ارائه انواع خدمات درمانی و ترمیمی و پیشگیری دندانپزشکی کودکان و اطفال

اگر والدین بیمه خدمات درمانی یا بیمه تکمیلی باشند، خدمات درمانی دندانپزشکی کودکان قیمتی مناسب تر خواهد داشت.

تجهیزات مطب دندانپزشک کودکان خوب در اصفهان

مطب دندانپزشک کودکان خوب در اصفهان باید تمامی تجهیزات روز دنیا را داشته باشد. امکاناتی از قبیل :

یونیت و صندلی، کمپرسور، آمالگاماتور، كاویترون، لایت كیور، اینسترومنت ها شامل توربین، ایرموتور، میكرو موتور، پوآر، آب و هوا، هندپیس، آنگل و ایر اسكلر، استریلیزاتور، رادیولوژی (تك دندان)، ساكشن، ، موتور آویز، تابوره

ویژگی های مطب بهترین دندانپزشکی کودکان و اطفال اصفهان

معماری داخلی مطب دندانپزشک و داشتن فضایی آرام و جذاب در کاهش استرس و جذب کودک به مطب بسیار مهم است.

اتاق انتظار والدین

استفاده از اتاق انتظار راحت با بهترین و نرم ترین صندلی برای استراحت والدین از نکات طراحی و معماری داخلی محیط مطب دندانپزشکی کودکان است که باید رعایت شود. همچنین بکارگیری پوسترهایی با طراحی گرافیکی و انواع مجلات علمی جهت افزایش اطلاع رسانی والدین در زمینه مسواک زدن و نحوه شستشو دندان از مهمترین نکاتی است که باید در اتاق انتظار والدین رعایت شود. پوشش سراميک و قابل شست و شو، صندلي های قابل شست‌وشو از ملزومات اتاق انتظار والدین است. سیستم سرمایشی و گرمایشی دقیق و سالم در آسایش والدین بسیار مهم است.

تاثیر نور و رنگ در طراحی مطب دندانپزشکی کودکان

نور و رنگ در مطب دندانپزشکی کودکان اهمیت زیادی دارد. نوری کافی و مناسب مهم و ضروری است. رنگ فضای روشنی در مطب دندانپزشکی کودکان ایجاد میکند.

اتاق بازی کودکان

آماده کردن محیطی جهت بازی کودکان حتی یک محیطی کوچک که شامل انواع لوازم بازی مانند دومینو، اسلایم، سرسره های کوچک و … میتواند کودکان را سرگرم کند. کودکان وقتی بدانند محیط دندانپزشکی مانند پارک است خیلی راحتتر به دندانپزشکی مراجعه میکنند.

بهترین متخصص دندان اطفال در اصفهان

اکسسوری های مناسب در مطب دندانپزشکی

برای سرگرم کردن کودکان در هر رده سنی در مطب دندانپزشکی از اکسسوری مناسب سن آنها استفاده می شود. مثلا یک آکواریوم زیبا و جذاب از ماهیان رنگی.

استفاده از یونیت مخصوص کودکان

در مطب دندانپزشکی کودکان است، بهتر است از یونیت کودکان استفاده شود تا کودک احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

متراژ مطب دندانپزشکی

یکی از استانداردهای مطب دندانپزشکی متراژ مطب است. برای هر رده سنی یک اتاق و یونیت مناسب استفاده کنند.

سرویس بهداشتی تمیز و بهداشتی

مطب دندانپزشکی در انتقال عفونت های ویروسی بسیار پر خطر است و ویروسی کشنده مانند HIV و هپاتیت B و Cرا براحتی از فردی به فرد دیگر انتقال میدهد.
محیط آلوده و توالت کثیف که چندین روز تمیز و استریل نشده است موجب انتشار عفونت و آلودگی در کودکان میشود. استریل کردن توالت و بوی خوش سرویس بهداشتی در امنیت و آرامش مطب نقش مهمی دارد. استفاده از سیستم تهویه مطبوع در پاکیزگی و طراحی مطب الزامی است.

رفتار محبت آمیز پرسنل و منشی مطب

آرامش دندانپزشک و مهربونی اش در جذب کودک و همکاری کودک برای آرام گرفتن در یونیت دندانپزشکی حائز اهمیت است. منشی مطب در بدو ورود کودک باید استقبال کند و لبخند داشته باشد تا کودکان دچار استرس نشوند.

چگونه بهترین دندانپزشک کودکان و اطفال در اصفهان را پیدا کنیم؟

دندانپزشک خوب در سلامت دندان کودک نقش مهمی دارد . از مهمترین نکات برای داشتن دندان سالم پیدا کردن یک دندانپزشک خوب و قابل اعتماد در اصفهان است.

نحوه تشخیص دندان پزشک کودکان خوب در اصفهان

  • شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام
  • وبسایت دندانپزشک
  • سایت های معرفی دندانپزشکان
  • از دوستان و آشنایان و فامیل سوال کنید
  • دوستان و والدین همکلاسیهای کودک شما بهترین مرجع برای شناختن دندانپزشک خوب در اصفهان هستند. پس با والدین کودکتان ارتباط برقرار کنید تا بهتر بتوانید دندانپزشک کودک شهر اصفهان را پیدا کنید.
  • از پزشک خانوادگی خود بپرسید
    همه ما یک پزشک خانوادگی داریم که او با دیگر پزشکان و دندانپزشکان خوب در تماس است. همیشه قبل از اقدام به رفتن مطب دندانپزشک کودکان از پزشک کودکتان سوالاتی بپرسید تا بهتر بتواند در جهت انتخاب بهترین دندانپزشک در اصفهان به شما کمک کند.
  • در وبسایتهای مرجع و بانک اطلاعاتی دندانپزشکان جستجو کنید
    گوگل گردی و مراجعه به وبسایتهای نظرسنجی دندانپزشکان و مطالعه نظرات مردم و والدین تمام سوالات شما را در مورد انتخاب بهترین دندانپزشک کودکان در اصفهان برطرف میکند. شما با بررسی نظرات مردم خواهید توانست دندانپزشک خوب کودکان را انتخاب کنید.
  • در اینترنت به دنبال بهترین دندانپزشک کودکان و اطفال در اصفهان بگردید
    در اینترنت وبسایتهای دندانپزشکان زیادی وجود دارد که به معرفی انواع خدمات و راههای پیشگیرانه جهت به تعویق انداختن پوسیدگی دندان شیری مقالات بیشماری درج شده است. والدین با مراجعه به وبسایت دندانپزشکان خیلی راحتتر میتوانند دندانپزشک کودکان خوب و ماهر را پیدا کنند.

در یک کلینیک دندانپزشکی خوب چه متخصصانی حضور دارند

در بهترین کلینیک دندانپزشکی اصفهان باید ۷ متخصص در حال فعالیت باشند:

  • دندانپزشک عمومی
  • متخصص دندانپزشکی اطفال یا دندانپزشک کودکان
  • متخصص ارتودنسی
  • پریودنتیست (متخصص لثه)
  • متخصص ریشه درمانی (اندودنتیست)
  • آسیب شناس دهان
  • جراح دهان، فک و صورت
  • متخصص پروتز دندان یا پروستودنتیست
  • متخصص ترمیمی و زیبایی دندان

کلام آخر
امروزه والدین در سعی و تلاش هستند که برای درمان بیماری های دهان و دندان کودکشان به مطب دندانپزشکی خوب و ماهری مراجعه کنند که تجهیزات مدرن و استریل داشته باشد. مطب دندانپزشکی باید تمامی استانداردها را داشته باشد تا کودکان و والدین با خیال راحت به مطب مراجعه کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *